Inwentaryzacja do CEEB
Centralną Ewidencję Emisyjności Budynków (dalej zwaną CEEB) utworzono Ustawą z dnia 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2020 poz. 2127). Za jej stworzenie, wdrożenie i prowadzenie odpowiedzialny jest Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego. Natomiast nowe obowiązki zostały nałożone na właścicieli lub zarządzających budynkami lub lokalami.
CEEB to rejestr źródeł ogrzewania o mocy mniejszej niż 1 MW i spalania paliw w poszczególnych budynkach takich jak: domy mieszkalne, budynki użyteczności publicznej i lokale usługowe. W bazie danych znajdą się również informacje o udzielonej wcześniej pomocy publicznej związanej z szeroko rozumianą termomodernizacją oraz świadczeniach udzielonych w ramach pomocy społecznej.
W czasie wykonywanie czynności kominiarskich – przeglądów przewodów kominowych – kominiarze wypełniają ankiety w elektronicznym formularzu inwentaryzacyjnym dla ZONE.
„Zamów inwentaryzację budynku” - to e-usługa skierowana do właścicieli i zarządców budynków. Dzięki niej można on-line zamówić inwentaryzację budynku. Po dokonanej inwentaryzacji właściciel lub zarządca budynku otrzyma elektroniczny dokument z jej wynikiem. System umożliwia na jego podstawie wygenerowanie uproszczonego audytu termoenergetycznego konkretnego budynku czy lokalu. Dane zostaną zapisane w CEEB i będą podstawą przy ewentualnym ubieganiu się o dofinansowanie termomodernizacji i/lub wymiany źródła ciepła budynku.
Można również zamówić przegląd przewodów kominowych.